Witam!
Mam takie pytanie do forumowiczów którzy znają ten silnik: czy przeskok paska rozrządu o 1 czy 2 ząbki może spowodować pogięcie zaworów a w konsekwencji robienie głowicy? Mam właśnie taki dylemat. Wlazł mi kot do komory silnikowej. Co z nim robiło - nie wiem.(Niestety bidak szczęsł...) Wiem tylko że poszczerbiło pasek wieloklinowy i przeskoczył rozrząd. Auto chodziło do zgaszenia cały czas. W ostatnim momencie jazdy jakieś 30-50 m było delikatne szarpnięcie autem i wtedy mogło się to stać.
Słyszałem różne opinie mechaników:
Najgorsze rokowanie to wymiana głowicy
Najlepsze: USTAWIENIE PRAWIDŁOWE ROZRZĄDU i......powinno być Ok...
Sam nie wiem co mam myśleć bo robienie takiego silnika to niemały wydatek.
I stąd moje pytania: czy komuś przeskoczył rozrząd i uniknął robienia silnika?i jak ewentualnie to sprawdzić czy coś jest już nie tak(ćiśnienie, inna praca silnika itd)
P.S. Wiem że przeskoczył rozrząd bo auto zostało podpięte pod kompa i pojawiły się 3 błędy w tym: czujnik położenia wału korbowego.
Będę wdzięczy za konkretne uwagi a tych co się nie znają i nie wiedzą co piszą proszę by się powstrzymali od komentarzy...pozdrawiam
anthrax, szkoda troche nowego auta, a wg mnie sam sobie odpowiedziałes na pytanie, jesli rozrzad przeskoczy o 1 zabek, nie powinno sie nic stac, kiedys mechanik co prawda w (nie starym)Fiacie (niby ASO na ul: Sokratesa Warszawa, pare lat wstecz) założył mi rozrzad o 2 zabki za daleko, poprostu silnik odpalił i zgasł (na szczescie udało sie to naprawic) a czy u ciebie sie to uda tego nie wiem , to wrozenie z fusów, zrob tak jak uwazasz przestaw dobrze rozrzad ,usun błedy, juz nic gorszego sie stac nie może , jesli cos ma byc to bedzie, z tego co mi wiadomo to silnik "kolizyjny" wiec tłoczki z zaworkami moga sie spotkac. Jesli przestawienie rozrzadu nic nie da, zdejmoj czapke a na kota kup wiatrowke. :diabelski_usmiech
ustaw poprawnie rozrząd i zmierz ciśnienie sprężania. jeśli nie masz możliwości pomiaru- zobacz jak odpala i zachowuje się silnik, jeśli bez zmian do pracy "przed" masz szanse uniknąć zdejmowania głowicy :wink:
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Rozrząd wyszedł z tego cało. Skończyło się na wymianie paska wielokinowego, paska rozrządu i napinacza paska rozrządu. Komputer ponoć nie wykazał rządnych błędów...Oby tak było jak mówią. Dotarła do mnie również informacja od gościa co miał przeskok o 1 ząbek i również skończyło się na ustawieniu rozrządu. Od tamtej pory nakręcił 40.000 i nic...
abstinent, no napisał, że kotek szukał ciepłego schronienia.
ślepy już jestem :P
Mi tez coś ostatnio chodziło pod maską, ponoć kot od mojego wujka, muszę go przypilnować :twisted:
Ostatnio jak byłem z zawieszeniem, to robili rozrząd w Alfie 159, niby przeskoczył, a się okazało że w drugą stronę niż powinien :diabelski_usmiech
I chłopaki mówili że robili ostatnio jakieś audi a4, też rozrząd przeskoczył, znaleźli resztki myszy czy tam chomika więc wiadomo co i jak
Pewnie chciał sobie pobiegać, a kierowca w palnik dał :twisted:
O2FL siostry utraciła prawie całe wygluszenie sciany za silnikiem po kilkukrotnej wizycie jakiegoś szalonego tchórza (pętaja się w jej okolicach). Mi tez cos pewien czas temu zzarło przewody do spryskiwaczy oraz wygluszenie w Felicii. I co najlepsze oba auta parkowane w mieście a nie na jakimś zadupiu.
laurin, a widziałeś takie przejściówki dostępne do 1.9 PD?
Dziś odebrałem auto. Powiedziano mi - przeskoczył o 1 ząbek. Po założeniu drugiego i prawidłowym ustawieniu chodzi.....jak wcześniej!!!...Dziś już mogę każdemu powiedzieć - 1 ząbek nie powinien narobić rewolucji...
pozdrawiam
Dziś odebrałem auto. Powiedziano mi - przeskoczył o 1 ząbek. Po założeniu drugiego i prawidłowym ustawieniu chodzi.....jak wcześniej!!!...Dziś już mogę każdemu powiedzieć - 1 ząbek nie powinien narobić rewolucji...
pozdrawiam
no cóz...daj 5-tka na tace w niedziele :diabelski_usmiech
Komentarz